دومین رویداد «سینما حماسه»

دومین رویداد «سینما حماسه»

دومین رویداد سینما حماسه از ۲۴ تا ۲۶ اردیبهشت‌ ماه در مشهد برگزار شد و در حاشیۀ این رویداد ۹ نشست تخصصی در حوزۀ سینما حماسه صورت گرفت.

برنامه‌های این رویداد در روز شنبه، ۲۴ اردیبهشت چنین بود: ساعت ۱۰ تا ۱۲:۳۰ نشست داوران بخش فیلم مستند با نویسنده پنج طرح منتخب مستند، ساعت ۱۴ تا ۱۶:۳۰ «کارگاه شخصیت و حماسه»، هادی مقدم دوست، نشست داوران بخش مستند با نویسنده پنج طرح منتخب مستند، ساعت ۱۷ تا ۱۹ نشست نخست ژانر حماسی با حضور محمد گذرآبادی، ساعت ۱۹ تا ۲۱ نشست کارگردانی مستند با حضور مهدی زمان‌پور کیاسری و ساعت ۲۲:۳۰ تا ۲۴ نشست داوران بخش داستانی با نویسنده هفت طرح منتخب مشروطه داستانی برگزار شد.

یکشنبه۲۵ اردیبهشت نیز ساعت ۱۰ تا ۱۲:۳۰ اکران مستند «هجده هزارپا» با حضور کارگردان و داوران بخش مستند در پردیس سینمایی هویزه و نشست داوران بخش فیلم کوتاه داستانی با نویسنده پنج طرح منتخب داستانی برگزار می‌شود. همچنین از ساعت ۱۴ تا ۱۶:۳۰ نشست «ایده تا فیلم‌نامه» و ساعت ۱۷ تا ۱۹ نشست دوم ژانر حماسی با حضور محمد گذرآبادی برگزار شد. ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۱ نیز نشست «میزانسن در فیلم حماسی» با حضور احمدرضا درویش برگزار شد. نشست داوران بخش فیلم کوتاه داستانی با نویسنده پنج طرح منتخب داستانی نیز ساعت ۲۲:۳۰ تا ۲۴ انجام شد.

نشست‌های تخصصی روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه نیز به این صورت بود: ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ نشست «ساختار و عناصر فیلم کوتاه حماسی» با حضور محمد شهبا، ساعت ۱۵ تا ۱۷:۳۰ نشست «زیبایی شناسی فیلم کوتاه حماسی» با حضور محمد شهبا و ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ نشست «مبانی نظری حماسه عامیانه و اعصار سه گانه حماسه در ایران» با حضور فرزاد قائمی برگزارشد.. همچنین مراسم اختتامیه این رویداد ساعت ۲۰ برگزار شد. در این مراسم، علیرضا محمودی ایران‌مهر با داستان «گذر از رودخانه بهشت»، مرتضی فرجی با داستان «آب‌های گرمسیری» و سودابه حیدری با داستان «الندشت» به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم بخش داستان نیمه‌بلند را کسب کردند. در بخش رمان نیز محمد مهدوی با رمان «چاه سرخ» و حسین شمس آبادی با رمان «داغ سرخ» به ترتیب رتبه‌های اول و دوم را کسب کردند. محمدرضا آریانفر با رمان «موندو» و مینا سعادت‌پور با رمان «وزغی که هیچکس نبود» نیز به‌صورت مشترک حائز رتبه سوم شدند.

نظر شما