پنجمین دورۀ جشنوارۀ شاهنامه خوانی بانوان کشور در مشهد

پنجمین دورۀ جشنوارۀ شاهنامه خوانی بانوان کشور در مشهد

پنجمین دورۀ جشنوارۀ شاهنامه‌خوانی بانوان کشور همچون سال‌های گذشته به همت انجمن فرهنگی- هنری سیاوش با مدیریت مهندس زمانی و با همراهی مؤسسۀ خردسرای فردوسی در زمستان 1400 برگزار شد.

بخش نهایی جشنواره در تاریخ 22 بهمن‌ماه و با حضور 24 نفر از  بانوان شاهنامه‌خوان که از میان 100 شاهنامه‌خوان در مرحلۀ مقدماتی به این بخش راه یافته بودند، برپا شد. مجری مراسم دکتر محمدرضا سرسالاری و هیئت داوران دکتر علیرضا قیامتی، استاد محمدرضا فرزین، دکتر حامد مهراد، بانو افسانه بایگان، دکتر امیر الهامی بودند که با پیام آنلاین دکتر محمدرضا راشد‌محصل و با حضور انجمن پایندان و سایر علاقه‌مندان در محل انجمن ادبی سیاوش  برگزار گردید. بانوان از بیت 10 تا 985 داستاد فرود سیاوش را شاهنامه‌خوانی کردند و هنر خود را به عرصۀ ظهور رساندند. در این مرحله خطاطی استاد ابراهیمی‌نیا زیبایی‌آفرین محفل نیز بود و بانوان شاهنامه‌خوان از زیورآلات دست‌ساز بهارک امیدفر در طراحی لباس‌هایشان اسفاده کرده بودند که به شکوه و صلابت فضای شاهنامه‌خوانی افزوده بود.

مرحله پایانی و اختتامیه در تاریخ 23 اسفندماه برگزار شد و نتایج آن به شرح ذیل است:
*نفر اول: مهربانو  ساره وحیدی؛ نفر دوم: مهربانو  دنیا خادمی؛ نفر سوم: مهربانو حورا پارسیان؛ نفرات چهارم به صورت مشترک: مهربانو مژگان خادمی، مهربانو نرگس میرنژاد، مهربانو شیرین کمالی، مهربانو فرنوش شریف؛ نفر پنجم: مهربانو سمیه رضازاده.

*نفرات برگزیده جشنواره: مهربانوان، زهرا لاوی، معصومه شکوهیان، مرجان محجوبی، فروغ کیانی، الناز شادکامی
*بهترین درست خوانی: مهربانو ساره وحیدی
*بهترین لحن: مهربانو دنیا خادمی
*بهترین طراحی لباس به‌صورت مشترک: مهربانوان نرگس میرنژاد و مریم جعفرزاده
*بیشترین پیشرفت: مهربانو سمیه رضازاده
*جایزه ویژه جشنواره در بخش اخلاق و منش مندی: مهربانو دنیا خادمی

نظر شما