محفل فرهنگی پاسداشت دکتر محمدجعفر یاحقی در شهر فردوس

محفل فرهنگی پاسداشت دکتر محمدجعفر یاحقی در شهر فردوس

اولین نشست فرهنگی «مرواریدی از صدف فردوس» با محوریت نقد کتاب آن سال ها و پاسداشت دکتر محمدجعفر یاحقی به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر فردوس در سالروز تولد و به پاس تلاش های ارزندۀ دکتر محمدجعفر یاحقی به عنوان ذخیرۀ فرهنگی ادبی فردوسی و ایران زمین در محل سالن شهید آوینی این شهر به تاریخ پنج شنبه 18 خردادماه 1402 برگزار شد.

خوشامدگویی مهدی علی پرست، ریاست شورای شهر فردوس و مهندس حسین اکبری، شهردار محترم فردوس آغازگر این مراسم بود. دکتر الهای میانداری این مراسم را برعهده داشت.  شاعر محلی سرای فردوس آقای محمودزاده دربارۀ صفات برجستۀ دکتر یاحقی اشعاری خواند و آقای کیال پژوهشگر ادبیات عامه فردوس دربارۀ فعالیت های علمی دکتر یاحقی، آثار و خدمات او به جامعۀ ادبی مطالبی ارائه داد و مهم ترین آثار دکتر یاحقی را معرفی کرد.

دکتر علی خانی زاده حقوق دان برجستۀ فردوس به بررسی و نقد کتاب آن سال ها پرداخت. در میانۀ این آیین سرود ملی شهر فردوس  توسط گروه کرال بانوان فردوس با نمادها و نمودهای کهنش همراه با دوتارنوازی اجرا شد.

دکتر علیرضا قیامتی از دیگر مهمانان ویژۀ این مراسم با ارائۀ سخنانی جایگاه رفیع دکتر یاحقی را ستود و از زحمات او سپاسگزاری کرد. دکتر الهای نیز دربارۀ خدمات دکتر یاحقی به فرهنگ و ادب سخن گفت و پس از آن مراسم تولد و برش کیک 76 سالگی دکتر یاحقی زینت بخش محفل بود. 

در پایان این مراسم دکتر یاحقی به لهجۀ شیرین شهر فردوس اندکی سخن گفت و از زحمات دوستان و حاضرین تشکر کرد.

گزارش: نیره حسین زاده

نظر شما