مراسم نکوداشت دکتر محمدرضا راشدمحصل، رئیس هیئت مدیرۀ خردسرای فردوسی

مراسم نکوداشت دکتر محمدرضا راشدمحصل، رئیس هیئت مدیرۀ خردسرای فردوسی

مراسم نکوداشت دکتر محمدرضا راشدمحصل عصر دوشنبه 19 تیرماه 1402 در تالار فردوسی دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد و به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور با همکاری ادارۀ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی و مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در آغاز مراسم دکتر حسنی، رئیس دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی به حاضران خوشامد گفت و در ادامه آقای حسین زاده، مدیر کل ارشاد اسلامی استان و دبیر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در خراسان، دکتر محمود شالویی، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، دکتر اصغر دادبه، دکتر محمدجعفر یاحقی و دکتر سلمان ساکت، رئیس مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد به ایراد سخنرانی پرداختند.

دکتر محمدجعفر یاحقی ضمن تشکر از انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و دکتر شالویی جهت برگزاری مراسم بیالن کرد: من هم مثل دکتر دادبه 50 سال است که دکتر محمدرضا راشدمحصل را می شناسم. سه کلمه ایران، آزادگی و خرد شخصیت دکتر راشدمحصل را به نمایش می گذارد.

او به نظر من این شیوۀ پاک زیستن را در شاهنامه پیدا کرده و به آن عمل کرده است. دکتر راشدمحصل تجسم باورمندی و تعهد است و من آرزومندم که ما و دوستداران ایشان هرچه بیشتر از نفس و محضر ایشان بهره مند باشند.

 

در پایان مراسم دکتر راشدمحصل با قدردانی از برگزارکنندگان به ذکر خاطرات و تجربیات زندگی علمی و شخصی خود پرداخت.

 

 

نظر شما