«گنج کهن» منتشر شد

«گنج کهن» منتشر شد

نخستین شمارۀ فصلنامۀ «گنج کهن» در تاریخ 7 فروردین‌ماه 1401 از طریق کانال تلگرام و پیوندهای اینترنتی منتشر شد.

فصلنامۀ مطالعات حماسی و اسطوره‌شناسی «گنج کهن» با صاحب امتیازی دکتر محمدجعفر یاحقی، مدیر مسؤول دکتر حامد مهراد و سردبیر محمد بیانی و با اخذ مجوز از دانشگاه فردوسی مشهد هم‌زمان با روز قلم و 14 تیرماه 1400 بنیان نهاده شد. این فصنامۀ علمی - تخصصی مقالات، یادداشت‌ها و جستارهای علمی پژوهش‌گران را در حوزه‌های ادبیات حماسی و اسطوره‌شناسی، فرهنگ و زبان‌های باستانی ایران و باستان‌شناسی و تاریخ ایران پیش از اسلام را منتشر می‌کند.

در بخشی از اهداف و چشم‌اندازهای این فصلنامه آمده است: «این نشریه با هدف گسترش مطالعات و سهولت انتشار تحقیقات در زمینۀ شاهنامه و ادب حماسی، فرهنگ و زبان‌های باستانی ایران، باستان‌شناسی، تاریخ و اسطوره‌شناسی آغاز به کار کرده و بنای آن بر پایۀ پژوهش‌های علمی - فارغ از چشم‌داشت‌های مرسوم، از مدرک‌گرایی تا امتیازات دانشگاهی - استوار است. در روزگاری که علاقه‌مند این حوزه، آنچه می‌خواهد نمی‌بیند، و متخصص این عرصه، آنچه می‌بیند نمی‌خواهد، بخت‌یاریم که زمینۀ هم‌گرایی و هم‌اندیشی متفکران این شاخه از فرهنگ را مهیا کنیم و بستر تبادل اطلاعات آنان را فراهم آوریم. این مهم دست‌یافتنی نخواهد شد، مگر با هم‌دلی و نیک‌اندیشی استادان و دانشجویان دغدغه‌مند این رشته. گنج کهن، امر پژوهش و نشر آن را به مثابۀ نیروی پیش‌برندۀ خرد جمعی قلمداد می‌کند و پشتوانۀ انتشار خود را توجه استادان فرزانه، دانشجویان مطلّع و فرهنگ‌مداران ایران‌دوست می‌داند، که صاحبان اصلی آن نیز هم ایشانند...»

دکتر پدرام جم، دکتر عبدالرضا ناصرمقدسی، دکتر سید احمدرضا قائم‌مقامی، نیما آصفی، میثم محمدی، دکتر کامران ارژنگی، دکتر مجید پوراحمد، دکتر لیلی ورهرام، دکتر میثم لباف خانیکی از اعضای هیئت تحریریۀ فصلنامه هستند.

پژوهش گران و علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و ارتباط با فصلنامه می‌توانند به آدرس‌های زیر مراجعه بفرمایند.

@ganjkohanmag

ganjkohan.mag@gmail.com

 

نظر شما