همایش بزرگ داشت روز عطار نیشابوری

همایش بزرگ داشت روز عطار نیشابوری

همایش استانی (به شیوۀ مجازی کشوری) به مناسبت بزرگ‌داشت عطار نیشابوری توسط ویژه برنامه‌های معاونت پژوهش و فناوری در بهار سال 1401 دانشگاه فرهنگیان استان خراسان رضوی و با همراهی نیک ادارۀ تکنولوژی، گرو‌ه‌های آموزشی و بررسی محتوا، گروه زبان و ادبیات فارسی متوسطه دوم استان خراسان رضوی، انجمن علمی-آموزشی معلمان زبان و ادبیات فارسی استان خراسان رضوی، دبیرخانه راهبری کشوری درس زبان و ادبیات فارسی کشور، مؤسسۀ فرهنگی خردسرای فردوسی، دانشگاه تبریز و دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در تاریخ 27 فروردین‌ماه 1401 با حضور دکتر رضا اشرف‌زاده، دکتر جواد محقق نیشابوری و دکتر زهرا احمدی از ساعت 20:30 تا 22:30 برگزار شد. دبیر علمی همایش دکتر فریبا عطاشیبانی بود.

دکتر اشرف‌زاده ضمن بزرگ‌داشت نام عطار دربارۀ شخصیت او سخن گفت و افزود بلندی همت خصوصیت برجستۀ عطار است و در ادامه دربارۀ بن‌مایه‌های عشق و انسان در آثار وی سخن گفت. سپس دکتر زهرا احمدی دربارۀ زندگی و شغل عطار سخن گفت و در ادامه با ذکر هفت حکایت از منطق‌الطیر مفهوم موردنظر شاعر را به طور مفصل توضیح داد.

دکتر جواد محقق نیشابوری نیز از نمود عطار در آثارش سخن گفت و در سخنانی دربارۀ موسیقی شعر عطار و مولانا در شعر، تأثیرپذیری مولانا از عطار و تناسب عطار با جامعۀ متوسط گفت و افزود زبان عطار زبان جامعه و قابل فهم و ملموس است.

نظر شما